Versie maart 2018
Introductie
De Triple i Sourcing Group B.V. is het moederbedrijf van de onafhankelijke inkoop-organisaties: Inbak all into Food B.V. (‘Inbak’) en Indusource B.V. (‘Indusource’). Inbak en Indusource zijn statutair gevestigd te (8606 JA) Sneek aan de Oude Oppenhuizerweg 27 en verlenen in opdracht van deelnemende (industriële) bedrijven (‘klant(en)’) diensten op het gebied van inkoop, waaronder bemiddeling bij de totstandkoming van overeen-komsten met leveranciers (‘leverancier(s)’). Inkoopcontracten worden hierbij onderverdeeld in drie categorieën; Grondstoffen, Verpakkings-materialen en Diensten.
Artikel 1: Toepasselijkheid en recht
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die door Inbak en Indusource voor hun klanten worden gesloten met leveranciers en op alle daaruit voortvloeiende leveringen en (deel)overeenkomsten met leveranciers. Hiermee zijn alle andere voorwaarden uitgesloten en nadrukkelijk van de hand gewezen. Afwijkingen van deze voorwaarden zullen slechts van kracht zijn, indien zij schriftelijk of elektronisch tussen klant/Inbak/Indusource en leverancier zijn overeengekomen.
- Op alle overeenkomsten is Nederlands Recht van toepassing, ofwel het recht van het land waar de contract sluitende entiteit van klant is gevestigd.
- De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods) wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
- Alle geschillen tussen klant en leverancier zullen worden berecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar de contract sluitende entiteit van klant is gevestigd.
- Alle rechten en verplichtingen die naar hun strekking bedoeld zijn om na beëindiging van de Overeenkomst te blijven gelden, blijven na de beëindiging onverminderd van kracht tussen klant en leverancier.
Artikel 2: Betalingscondities
Er gelden de volgende betalingscondities
- Binnen 60 dagen: netto/netto;
- Binnen 30 dagen: -/- 1 % betalingskorting;
- Binnen 14 dagen: -/- 2 % betalingskorting;
- Incasso 3 dagen: -/- 3% betalingskorting;
Artikel 3: Verzekering
De leverancier moet zijn aansprakelijkheid en die van hulppersonen, onderaannemers, e.d. voor een voldoende bedrag verzekeren. De leverancier zal bovendien alle zaken, die hij van klant ontvangen heeft uit hoofde van de met klant gesloten overeenkomst, verzekeren tegen alle schade die deze kunnen overkomen zolang zij onder zijn hoede zijn. De klant zal dienaangaande regresrecht hebben op leverancier. De leverancier geeft indien gewenst inzage in alle betreffende polissen.
Indien en voor zover leverancier in de uitvoering van de opdracht gebruik maakt van (een) ZZP’er(s), staat leverancier ervoor in dat wordt voldaan aan de toepasselijke wet- en regelgeving en de ZZP’er(s) dienaangaande toereikend is/zijn verzekerd. Hierbij valt te denken aan onder meer een Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven (AVB), Beroepsaansprakelijkheids-verzekering en CAR-verzekering.
Artikel 4: Eigendomsrechten
Alle goederen of enige vorm van intellectuele eigendomsrechten (‘hulpmiddelen’) van klant, welke al dan niet door klant aan leverancier ter beschikking zijn gesteld of door leverancier in opdracht van klant worden gemaakt, zijn en blijven respectievelijk worden het exclusieve eigendom van klant. Leverancier zal deze hulpmiddelen – door leverancier duidelijk aan te duiden als eigendom van klant – als bruiklener onder zich houden, houdt deze in goede staat en draagt hiervoor alle risico’s, totdat deze hulpmiddelen aan klant zijn afgeleverd. De hulpmiddelen zullen door leverancier uitsluitend worden gebruikt voor de uitvoering van de Overeenkomst. Leverancier verkrijgt geen enkel recht met betrekking tot de eigendommen van klant.
De leverancier zal klant vrijwaren tegen aanspraken van derden wegens door derden gepretendeerde inbreuken op hun toekomende octrooien of modellen, dan wel andere intellectueel-eigendomsrechten met betrekking tot de vervaardiging of het gebruik van de geleverde goederen.
Artikel 5: Privacy en persoonsgegevens
- Leverancier houdt ter zake van de opdracht een dossier aan. Leverancier neemt passende maatregelen om de vertrouwelijkheid en veilige bewaring van het dossier te waarborgen en de dossiers te bewaren gedurende een periode die voor een goede beroepsuitoefening aanvaardbaar is.
- Verwerking van persoonsgegevens door klant en/of leverancier, voor zover van toepassing, vindt plaats conform toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens. Op zowel klant als leverancier rust een zelfstandige plicht tot naleving van de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens. Leverancier en klant vrijwaren elkaar over en weer tegen alle aanspraken van derden in verband met niet-naleving van deze wet- en regelgeving.
Artikel 6: Personeel, loonbelasting en premies
- Klant is ten aanzien van de aan leverancier te betalen vergoedingen geen afdracht verschuldigd in het kader van de sociale verzekerings- en belastingwetgeving.
- Klant heeft leiding en toezicht over het ingeleende personeel.