Wil jij werken bij een moderne inkooporganisatie vanuit het waterrijke Sneek? Heb je zin in een veelzijdige functie waarbij je contact hebt met zowel klant als leverancier? Kun jij de behoeften van klanten al inschatten voordat zij het doen en is scherp onderhandelen voor jou een sport? Lijkt een portefeuille in de food en/of maakindustrie je wat en werk je graag samen met ambitieuze collega’s? Dan zijn wij per direct op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Als inkoper heb je kennis van de klant, markt en producten in jouw inkoop categorieën. Samen met de klant stel je strategische inkoopplannen op en adviseer je de klant over de best mogelijke inkoopdeals. Je bent verantwoordelijk voor je eigen inkoopportefeuille en onderhoudt contact met klanten en leveranciers. Je signaleert op tijd dat contracten van leveranciers en klanten binnenkort aflopen, zet een tender uit of onderhandelt over de nieuwe voorwaarden en maakt vervolgens nieuwe contracten. Je bewaakt de leveranciersprestaties en informeert leveranciers t.a.v. product technische en logistieke eisen.
In deze rol breng je ook andere inkoopgroepen en extra diensten voortdurend onder de aandacht bij de klant, je signaleert kansen en registreert resultaten. Je denkt actief mee over het inkoopproces en spart met het management over het inkoopbeleid.
Je bent onderdeel van een gezellig team, dat bestaat uit (senior) inkopers, junior inkopers en een assistent. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor een uitstekende dienstverlening en tevreden klanten.